سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستور استفاده از تربت امام حسین علیه السلام

زیدبن ابی اُسامه، می گوید: من در میان جماعتی از شیعیان در محضر مقدّس آقا و بزرگ خود، امام صادق علیه السلام بودیم، پس به ما توجه نمود و فرمود : همانا خدای تعالی تربت جدّم حسین علیه السلام را موجب شفا از هر بیماری و امان از هر بیم و ترس قرار داده، پس هرگاه کسی از شما آن تربت را گرفت باید آن را ببوسد و بر چشم خود گذارد و بر تمام بدنش بکشد و بگوید:

 اللهمَّ بحق هذه التربة و بِحقِّ من حلّ بها و یؤوی فیها و بِحقِّ أبیه و امّه و اخیه و الائمة من ولده و بحقّ الملائکة الحافّین به إلّا جعلتها شِفاء من کلِّ داء. و برءاً من کل مرض و نجاةً من کل آفةٍ و حِرزاً مما أَخاف و أحذر.

پس تربت را (به خود داشتن و همراه داشتن) مصرف نماید، ابواسامه گوید: من در مدت عمر طولانی خود تربت را همان طور که حضرت صادق علیه السلام فرمود و توصیف نمود، مصرف نموده و بکار بردم، پس بحمد الله به برکت آن در مدت عمر خود امر ناگواری ندیدم.1

         

1.طرائف الحکم،ج 2،ص364. در سایه اولیاء خدا ،ج1،ص327





طبقه بندی: دستور استفاده از تربت امام حسین علیه السلام
نوشته شده در تاریخ شنبه 92 مرداد 26 توسط قاصد3

قالب وبلاگ